Man måste dö några gånger innan man kan leva

Jag har lovat att jag skulle skriva några saker som ni kanske inte visste om mig, och eftersom att jag alltid håller vad jag lovar (och har för tillfället väldigt tråkigt) så har ni här 6 punkter ni kanske eller kanske inte visste om mig:


1. Jag är ett otroligt kontrollfreak. Saker som kan göra att jag tappar kontrollen över situationen gör mig livrädd och panikslagen. Till exempel vatten, trånga utrymmen, att sitta fast, masker eller mörker. Djupt vatten håller jag mig helt ifrån, trånga utrymmen med. Att på något sätt sitta fast är svårt att undvika eftersom att det oftast inte är något man väljer själv, men när det händer är det väldigt obehagligt. Om jag ser en person med en mask för ansiktet försvinner jag därifrån fortare än jag kom dit, jultomten är en av de "personer" som skrämmer mig mest. Mörker klarar jag inte alls av, är jag ensam hemma är alla lampor tända och när jag ska sova måste jag ha någon liten lampa på.


2. Jag är otroligt envis men har samtidigt väldigt dåligt tålamod. Själv förstår jag inte hur det går ihop men så är det i alla fall. Det finns saker som jag verkligen vill ska funka och som jag kämpar för, men tar det för lång tid innan något händer ger jag upp.


3. Jag har alltid varit ganska blyg. Sakta men säkert börjar den tysta och lite försiktiga sidan av mig nu försvinna och jag vågar stå för vad jag gör och bryr mig inte längre om vad andra tycker. Men beroende på situationen och vilken sorts människor jag möter kan jag fortfarande falla tllbaka dit.


4. Jag har väldigt svårt att lita på männikor. Om en person ger mig en komplimang blir jag alltid osäker, säger personen det för att den tycker det eller bara för att vara snäll?


5. Att passa tider är absolut inte min starkaste sida. Jag är en otrolig tidsoptimist och hinner alltid fram i sista sekunden.

6. Jag är en gigantisk perfektionist och måste jag alltid räta till saker. Till exempel: Är jag med någon som har ett halsband där låset har dragit fram sig och hänger nere vid hänget kan jag inte sluta irritera mig på det förren jag får fixa till det. Det är även utterst få gånger som jag har blivit nöjd med någonting som jag har gjort i skolan, allting måste vara perfekt för att jag ska vara nöjd.


Så där! Märkte nu att det tog dubbelt så lång tid att skriva den än att läsa den, haha. Men nu vet ni lite mer om mig, hoppas det i alla fall var liiiite kul att läsa!


Foto: Julia Hjelmqwist.

(Inlägg är hämtade från min tidigare blogg, därför är de på fel datum)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0